نشانه هایی که ثابت می کندشما فرد باهوشی هستید

۶- چپ دست هستید

اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد در میان بزهکاران، افراد چپ دست بسیار زیادی وجود دارد. جدیدترین تحقیقات نشان می دهد شیوه ی تفکر واگرا (نوعی تفکر خلاقانه برای حل مشکلات و تکالیف) در افراد چپ دست بیشتر وجود دارد. افراد چپ دست اغلب خلاق تر هستند و می دانند که چگونه به شیوه ی بهتری از موقعیت های دشوار رهایی یابند. این نشانه ی هوش بالا است.

۷- اغلب نگران هستید

پژوهش زیادی اثبات می کند کسانی که اغلب نگران هستند در مقایسه با کسانی که این ویژگی را ندارند، باهوش تر هستند. احتمالا علت این موضوع آن است که این افراد همواره به عواقب احتمالی کارهایشان فکر می کنند و بنابراین سعی می کنند تا حد امکان همه چیز را به بهترین شکل ترتیب دهند.

۸- قد بلند هستید

تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه پرینستون نشان می دهد کودکان بلند قد بهتر از همسالان شان درس می خوانند و در بزرگسالی درآمد بیشتری خواهند داشت.

۹- شوخ طبع هستید

میان داشتن حس شوخ طبعی و هوش بالا ارتباطی وجود دارد. در پژوهشی، از حدود ۴۰۰ دانش آموز یک تست هوش گرفته شد و بعد از آن دانش آموزان باید برای صحنه هایی کارتونی، شرحی مفرح و خنده آور می نوشتند. حتما می توانید حدس بزنید نوشته های کدام دانش آموزان بامزه تر بود.

۱۰- کنجکاو هستید

طبق یافته های یکی از اساتید حوزه ی روانشناسی کسب و کار در دانشگاه لندن، کنجکاوی ویژگی مهمی در افراد باهوش است. افراد کنجکاو از شکل خالص تری از تفکر برخوردار هستند و در بلند مدت به کشف چیزهای جدید و رشد یافتن مانند دیگران علاقمند می شوند.

۱۱- کمالگرا هستید

افراد باهوش معمولا کمالگرا هستند. آن ها هرگز از وضعیت فعلی مسائل احساس رضایت حقیقی نمی کنند. اگر ورزشی را انجام می دهند، زمان بیشتری را صرف تمرین می کنند تا بهترین بازیکن تیم باشند. اگر از ظاهرشان ناراضی هستند، با خرید یک لباس جدید یا اضافه کردن یک روش جدید به عادت های آرایشی شان، تمام تلاش شان را می کنند تا در زیباترین شکل خود دیده شوند. زندگی آن ها یک تلاش همیشگی برای پیشرفت است.

۱۲- شب زنده دار هستید

شاید خنده دار به نظر رسد اما کسانی که علاقه ی زیادی به بیدار ماندن در شب دارند، عموما هوش بیشتری در مقایسه با افراد سحرخیز دارند. توانایی انجام کار و داشتن خلاقیت در شب، به طور ذاتی در ما وجود ندارد. طبق یافته های دانشمندان، افراد باهوش به دلیل آنکه در تلاش برای افزایش توانایی هایشان هستند، دیرتر به رختخواب می روند.

۱۳- بدخط هستید

اختلال خلاقیت، مفهومی است که مدت ها پیش مطرح شد و تحقیقی هم مدعی است این مسأله مانند نوعی محرک برای یک شخصیت خلاق عمل می کند. دستخط بد هم یکی از نشانه های فرد باهوش است.

منبع:روزیاتو



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: